Praca SEO

Żadna strona nie będzie wysoko w wyszukiwarce, jeśli nie spełni jej wymagań. Google promuje witryny odpowiadające jej regułom. Wówczas uznaje, że są one wartościowe dla odbiorców i że warto je promować (umieszczać jak najwyżej). Oznacza to, że każde pozycjonowanie musi zostać poprzedzone prawidłową optymalizacją serwisów internetowych. Chodzi o udoskonalenie konstrukcji i zawartości stron. Optymalizację można więc podzielić na część techniczną (dotyczącą kodu) oraz merytoryczną (dotyczącą treści). Do wykonania obu konieczna jest wiedza i umiejętności. Musimy znać budowę stron, czyli podstawy języka programowania. Tylko w ten sposób wyeliminujemy błędy, przez które witryna jest gorzej widoczna dla robotów wyszukiwarki. Teksty należy poprawić zgodnie z wytycznym copywritingu. Trzeba też znać i umieć obsługiwać narzędzia, które wskazują elementy do poprawki. Używają ich eksperci wykonujący audyty SEO. Dzięki tym programom prawidłowa optymalizacja serwisów internetowych przebiega szybciej i jest skuteczniejsza w kontekście późniejszych działań stricte pozycjonujących, czyli pozyskiwania linków.